ボールAをボールBに向かって発射すると同時にボールBが自由落下するとき、必ず衝突するというデモです。
画面上でマウスホイールを操作すると上下に高さ関係が変化します。
また、shiftキーを押しながらマウスホイールを操作すると、発射の初速度が変化します。
実行画面の左上にボタンが二つ出てきます。
上側のボタンが軌跡描画のON/OFFボタンです。
クリックする度に色が変わりますが、赤:ON、青:OFF です。デフォルトでは青:OFFになっています。
下側のボタンはボールの発射/再配置ボタンです。
このボタンをクリックすることでボールが発射します。
緑色のとき発射READY状態です。黄色のときボタンをクリックするとボールが再配置されます。
In following condition, the red ball necessarily collides with the blue ball.
The height of the red ball can be manipulated by the mouse scroll.
The initial velocity of the red ball can be manipulated by the shift key with mouse scroll.
The upper square button is for switching the tracing of the ball. When it is blue/red, the trajectory line is off/on.
The lower button represents the trigger. Green means ready, it will turn yellow after fire.
The simulation will be repeated by pressing this yellow button.
The blue ball will fall freely at the same time as the red ball is fired towards it.